Udfordring og løsning
Bachelorprojekt - Brand Design på KEA
Ren Cykel yder mobil cykelservice med til ca. 200 danske virksomheder. I 2017 etablerede de et cykelværksted på Fisketorvet. For at skabe opmærksomheden om værkstedet lavede jeg en engagerende kampagne, hvor Ren Cykel hjælper virksomhedskunder og Facebook-følgere gennem vinteren med vintertips og konkurrencer.
Min rolle
Ud fra en strategisk analyse af Ren Cykels forretningmodel, det københavnske cykelmarked og cykelvaner udarbejdede jeg kampagnekonceptet, medieplanlægningen på forskellige medier og det grafisk design til kampagnen.
Mine opgaver
- Strategisk analyse
- Positionering
- Kommunikationsplan
- Mediestrategi
- Brugertest
- Grafisk design
Nicolai brugte sin gode indsigt fra studiet samt kreativitet til i sidste ende at fremvise et rigtig solidt projekt. Nicolai har god forståelse for, hvordan vi ønsker at drive vores virksomhed og forholder sig samtidig kritisk, for at opnå endnu bedre resultater.
Strategi
Gennem en tilfredshedundersøgelse fandt jeg ud af at Ren Cykels 200 firmakunder i gennemsnit havde et 97% positivt samarbejde med Ren Cykel. Ren Cykels brand og de 1064 følgere udgjorde en unik konkurrencemæssig fordel i forhold til de nærliggende cykelværksteder.
Disse indsigter dannede fundamentet for at skabe en kampagne, der kunne booste awareness omkring Ren Cykels nye værksted på Fisketorvet, så der kunne vindes indpas på det københavnske cykelmarked.
Kampagne
Ren Cykel hjælper dig gennem vinteren
Vinteren sætter sit præg på humøret, cykellysten og cyklens funktionalitet. Det er i Ren Cykels ånd at gå langt for sine kunder. Det gøres ved at hjælpe dem gennem vinteren.
- Der gives vintertips til hvordan cyklen kommer godt gennem vinteren.
- På facebook afholdes konkurrencer med præmier, der kan indløses i det værksted på Fisketorvet.
- Virksomhedskunder kan tilmelde venner til eksklusive Ren Cykel konkurrencer.