Udfordring og løsning
Traditionelt set består et bankskifte af en række steps. Både for personen, der skal skifte bank og for rådgiveren, der skal vurdere kundens økonomi.
Med en række automatiserede kernefunktioner effektiviserer [Bank dashboard] bankrådgivernes arbejdsgang med leads. På den måde kan bankerne hurtigere vinde kunder, kunderne får hurtigere betjening - og så kan de hurtigere skifte bank.
Min rolle
Som UX-designer var jeg ansvarlig for at levere et brugercentretet og intuitivt design. Med baggrund i indsigter om bankrådgiverne designede jeg identiteten og de centrale flows, koordinerede dele af backend webudviklingen, og lavede front-end udvikling på projektet.
Mine opgaver
- Visuel identitet
- UX design
- Frontend-udvikling
- Wordpress implementering
Proces
Da jeg stød til projektet var en tidlig version af dashboardet launchet for bankerne. Herefter var jeg med til optimere og konceptudvikle nuværende og nye funktioner, ligesom jeg lavede et re-design af identiteten. Sådan foregik processen:
- Brief
- Brugerforståelse
- Prototyping
- Implementer beta-version
- Feedback
- Optimering